Entrevista a los profesores de Historia, IES3 Dénia

Què és la història?

La història és la ciència que s’ocupa d’investigar el passat de les societats humanes fent ús de
documents de diversa tipologia (testimonis orals, escrits, fonts materials…).
L’estudi de la història és importantíssim doncs a mesura que coneixem el passat entenem millor el present i ens projectem al futur amb les lliçons apreses.

Al final de l’ESO quins coneixements ha d’haver adquirit l’alumne?

Al final de l’ESO els alumnes deuen d’haver treballat tots els períodes històrics: la prehistòria, la història antiga, la història medieval, la història moderna i la història contemporània. Els alumnes deuen d’haver adquirit les característiques bàsiques de cada període, entenent els conceptes més significatius i les particularitats d’aquestes etapes dins la història d’Espanya.

Quines tècniques d’estudi requereix l’estudi de la història?

Per a abordar l’estudi de la història cal aprendre a connectar i a desenvolupar idees. Tècniques d’estudi bàsiques per al seu estudi són: 
  • la creació de línies temporals que ens aporten seqüències cronològiques esquematitzades, 
  • sintetitzar les idees clau a través de mapes mentals, 
  • esquemes i bons resums, 
  • i treballar bé la comprensió lectora i el vocabulari específic que trobem als texts.

Quines són les eixides laborals?

Actualment, la majoria de les eixides professionals estan dirigides a la docència. 
La segona eixida amb més èxit és l’administració pública, especialment en departaments culturals i serveis de turisme. 
Altrament, hi ha la via de la investigació, ja sigui en institucions públiques o privades, o en arxius, museus i biblioteques.

Com podem ajudar als nostres fills?

Cal que els pares facin entendre la importància que té estudiar història, ja que entendre la història és indispensable per a que la societat no reincideixi en els errors del passat. Els pares deuen fer veure als fills que la història és una molt bona ferramenta per a aprendre a pensar, a reflexionar i a establir connexions de causalitat. A més, la història desenvolupa en els alumnes un esperit crític, es a dir, la capacitat de construir les seues pròpies idees. 
Els pares han de recordar als seus fills que la finalitat última de l’educació és la de crear persones lliures, persones que pensin per sí mateixa. I en aquesta labor la història és un element clau.

Quin batxiller es necessita per a entrar al Grau d’Història?

Es pot accedir per mitjà de qualsevol dels batxillerats.

Enlaces relacionados

Encontraran el conjunto de entrevistas de los profesores del IES3 Dénia en el siguiente enlace:

Comentaris

+ Populares